Intake gesprek
Het is belangrijk dat je vóór jouw eerste gesprek (het intakegesprek) de verwijzing van de huisarts of andere zorgverlener hebt. Tijdens het intakegesprek zijn wij verplicht jouw identiteitsbewijs en zorgverzekeringspas te controleren.
Neem hiervoor een geldig identiteitsbewijs en jouw zorgpas mee!
Vóór jouw eerste afspraak krijg je digitaal een vragenlijst toegestuurd, de ROM-vragenlijst. ROM staat voor Routine Outcome Monitoring. Wij vinden het belangrijk om samen met jou na te gaan hoe jouw behandeling verloopt en of je de best passende hulp krijgt. We meten dit met behulp van de ROM-vragenlijst. Op verschillende momenten vragen we jou om digitaal zo’n lijst in te vullen: vóór de eerste afspraak, enkele malen tijdens de behandeling (afhankelijk van hoelang jouw behandeling duurt) en na afsluiting van de behandeling. Jouw behandelaar ontvangt een samenvatting van de antwoorden en bespreekt die met jou. Als het nodig is, wordt de behandeling tussentijds aangepast.
Familie en naasten
De intake bestaat dus uit een digitale vragenlijst en een intakegesprek met een hulpverlener. Nadat jouw klachten zijn besproken in ons wekelijks overleg krijg je een advies en een behandelaanbod. Care4Sure vindt het belangrijk dat zowel jij, als jouw familie of naasten geïnformeerd en betrokken zijn. Wij nodigen jouw familie en naasten uit om bij het intakegesprek aanwezig te zijn. Daarnaast is er de mogelijkheid tot systeembegeleiding zodat de naastbetrokkenen van de client ondersteuning krijgen tijdens de behandeling van de client en onderlinge relaties en eventuele moeilijkheden thuis kunnen worden besproken.
Behandeling
Een behandeling kan bestaan uit diverse behandelmethoden, zie daarvoor de pagina ‘Behandelmethodes’. De vormgeving van jouw behandeling kan bestaan uit:
- Individuele gesprekken met jouw behandelaar vanuit diverse behandelmethoden;
- Themagerichte groepsbehandeling of groepsbehandeling vanuit een behandelmethode;
- Medicamenteuze behandeling door de psychiater/regiebehandelaar.
Afsluiting van behandeling
Wanneer het einde van de behandeling nadert, zul je merken dat je de problemen zelf weer kan hanteren. Jouw behandelaar evalueert het traject met jou en bereid je voor op de afronding van het behandeltraject. Ter afsluiting van de behandeling stuurt jouw behandelaar een ontslagbrief naar jouw huisarts.
Nazorg en ondersteuning
Meestal lukt het om na de behandeling jouw gewone leven weer zelfstandig op te pakken. Soms is toch steun of nazorg nodig. Als er behoefte is aan nazorg, dan zal de behandelaar de mogelijkheden hiervoor met je bespreken. Ook kun je worden doorverwezen naar een andere instantie, zoals maatschappelijk werk. Mogelijkheden en voorkeuren bespreek je aan het eind van de behandeling met jouw behandelaar.
Zorgkosten 2023
Hoe komen de kosten van jouw behandeling tot stand?
Jouw behandeling in de GGZ bestaat uit verschillende onderdelen. Bijvoorbeeld gesprekken met een zorgverlener, het kan dan gaan om:
- Telefonisch consult
- Intake gesprek
- Behandelgesprekken
- Behandeling via videobellen
- Psychiatrisch consult
Wanneer jouw behandeling begint is het niet meteen duidelijk hoe jouw behandeling er uit gaat zien of hoelang het gaat duren. Daarom is vooraf meestal niet bekend hoeveel jouw behandeling in totaal gaat kosten.
Op dit moment worden al onze behandelingen vergoed uit de Zorgverzekeringswet (via de zorgverzekeraar). Hierbij geldt een eigen risico. Het eigen risico wordt per kalenderjaar berekend. 2023 is een kalenderjaar en 2024 is weer een nieuw kalenderjaar. Jouw zorgverzekeraar berekent hoeveel eigen risico je moet betalen. De zorgverzekeraar telt de zorg die je in 2023 ontvangt mee in de berekening van het eigen risico voor 2023. De zorgprestaties die in 2023 plaatsvinden, tellen mee in de berekening van het eigen risico voor 2023.
meer informatie over
Een eerste gesprek
Behandelingen
Wachttijden
Ons Team
Online intakeformulier
Vacatures
Direct hulp via 113
Aanmelden Cliëntenraad
Zorgkosten 2023
Contactpagina